19 Ocak 2010 Salı

GAZOZLU POAÇA ve 52. P.D.Ç.S. Etkinliği



Bu enfes tarifi çok yakından takip ettiğim sevgili arkadaşım kibele'den aldım. Tadını tarif etmem mümkün değil,rüya gibi bir poaça oldu,mutlaka deneyin derim... Bu nefis poaçaları .D.Ç.S. Etkinliği 52. Ev sahibi Lezzet Treni'ne yolluyorum..
MALZEMELER:
1 su bardağı oda ısısında sade gazoz
çamlıca marka vb.
yarım su bardağı su
250 gr tereyağı oda ısısında
30 gr yaş maya veya
1 çorba kaşığı toz maya
1 çorba kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
un

İçine: peynir maydanoz karışımı vb.
Üzerine:
yumurta sarısı
çörek otu vb.

YAPILIŞI:
Yoğurma kabına gazoz,su, maya, şeker ve tuz eklenir karıştırılır. 2 su bardağı un ilave edilir elle yoğurulur. 250 gr oda ısısında tereyağı eklenir tekrar yoğurulur ve azar azar un ilavesi ile yumuşak bir hamur yapılır. yarım saat mayalanır. hamur 4 parçaya ayrılır her parça az unlu zeminde merdaneyle tatlı tabağından büyük açılır bıçakla veya hamur ruletiyle 8 üçgen parçaya kesilir. hazırlanan iç yerleştirilir sigara böreği gibi sarılır. yağlanmış tepsiye aralıklı dizilir. üzerine yumurta sarısı ve çörek otu serpilir 30 dakika mayalanır. önceden ısınmış 185 derecede pişirilir.
not: Gazoz bardağa konmadan önce kendi şişesinde oda ısısında bekleyene kadar açılmamalı. gazozun gazının gitmemesi gerekiyor.

2 yorum:

paşakızı mutfakta dedi ki...

Esracım merhaba..Canım harika görünyorlar..Bir tanecik aldım:)Elleine sağlık canım..Sevgiler..

ab-ı hayat dedi ki...

Merhaba

Etkinlikte fotoğrafı görünce hemen tarifi almaya geldim.Ellerine sağlık harika görünüyor poğaçalar.

En kısa zamanda denemek üzere not ediyorum tarifi.


sevgiler...