21 Kasım 2009 Cumartesi

ETİMEK TATLISI(YALANCI EKMEK KADAYIFI)




MALZEMELER:

1 paket tuzsuz etimek
2 su bardağı şeker
2 su bardağı su
Ara muhallebisi için:1 litre süt,1 su bardağı un+nişasta karışımı,1 kibrit kutusu margarin(ben kullanmadım)
(asıl tarifte muhallebisi için de 1 su bardağı şeker varama hem altı şerbetli hem de üstü krem şantili olacağı için ben ara muhallebisine şeker kullanmadım,kullansaydım çok ağır olurdu...)bir parça damla sakızı ,vanilya en üste 2 paket krem şanti+1,5 su bardağı süt
YAPILIŞI:2 su bardağı şekeri tencereye atıyoruz,şeker eriyince üzerine2 su bardağı sıcak suyumuzu koyup biraz fokurdadıktan sonra borcama dizdiğimiz etimeklerin üzerine döküyoruz...diğer tarafta muhallebi için tüm malzemeyi tencereye koyupkoyulaşana dek pişiriyoruz,pişen muhallebiyi etimeklerin üzerine döküp,oda sıcaklığına geldikten sonra bir müddet buzdolabında soğutuyoruz.krem şantiyi tarife göre yaptıktan sonra tatlımızın en üstüne döküp3 saat kadar dinlendikten sonra servis ediyoruz.Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: